loading...

tehranservic

علت برفک زدن یخچال چیست؟علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال چیست ؟بررسی علت یخ زدگی یخچال ساید بای ساید و یخچال های دوقلو مشاوره 02166593368

بازدید : 63
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 زمان : 13:35

صحنه ای نه چندان غریبه برای تمامی بانوان در منزل ،مواجه شدن با یخ زدگی مواد غذایی در یخچال و برفک زدن یخچال است .
امروز قصد داریم شما را با علت برفک زدن یخچال آشنا کنیم ،چرا این اتفاق میافتد و راه های جلوگیری از آن چیست؟

با تهران سرویس همراه باشید:

مسلما در حالت عادی نباید وسایل و مواد غذایی داخل یخچال یخ بزنند و تنها باید به میزان مشخصی خنک شوند. اما گاهی بروز مشکلاتی منجر به آن می شود که وسایل داخل یخچال نیز همچون مواد داخل فریزر یخ بزنند. یعنی مثلا بطری های داخل یخچال یا مواد غذایی و … یخ می زنند.

بررسی دمای یخچال:

در ابتدا به سراغ درجه تنظیم یخچال خود بروید و آن را چک کنید در بسیاری از موارد این مشکل ناشی از عدم تنظیم دمای درست ایجاد میشود.

اگر دمای یخچال خود را بررسی کردید و از درستی آن مطمئن شدید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

در نظر داشته باشید:

اگر خانه شما دارای سطح رطوبت بالایی است، با هر بار باز و بسته نمودن درب یخچال فریزر، مقداری از هوای مرطوب وارد دستگاه شده و موجب تشکیل برفک می گردد. این حالت طبیعی است و در این شرایط، سیستم برفک زدایی یخچال فعال و هیتر داخلی را روشن می کند که قادر به ذوب این برفک ها و یخ ها خواهد بود.

بسته نشدن درب یخچال:

از رایج‌ترین مشکلات گزارش شده، بسته نشدن درب یخچال است. این مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود. این موارد عبارتند از:
فساد مواد غذایی درون یخچال، آسیب به کمپرسور یخچال، برفک زدن، گرم شدن داخل یخچال و…
قبل از بررسی سالم بدن قطعات خود ابتدا از سالم بودن درب یخچال خود اطمینان حاصل کنید.

علت برفک زدن یخچال خرابی یکی از قطعات زیر است:

-دمپر ورودی هوا یخچال
-ترمیستور یا سنسور دما یخچال
-برد اصلی یخچال
-ترموستات یخچال
-برد کنترل دما یخچال
-کمپرسور معیوب یخچال

- دمپر :

دمپر هوا یکی از قطعه‌های مهم یخچال است که جریان هوای فن اواپراتور را متعادل می‌کند. عملکرد این قطعه باعث کنترل سوپاپ (فلپر) یخچال می‌شود و میزان هوای سرد ورودی به فضای داخلی یخچال را کنترل می‌کند.
بنابراین در صورتی که دمای هوای یخچالتان حسابی پایین آمده و سوز سرما گریبان همه‌ی مواد غذایی‌تان را گرفته باید سوپاپ و دستگیره کنترلی‌اش را بررسی کنید.

-خرابی برد کنترل دما:

خرابی برد کنترل دما هم می تواند منجر به یخ زدن وسایل داخل یخچال شود. این قطعه ولتاژ لازم کمپرسور و فن موتورها را تامین کند و اگر به هر دلیلی درست کار نکند، جریان ولتاژ بی ‌وقفه‌ به سیستم سردسازی ارسال می شود. در نتیجه فضای داخلی یخچال بیش از اندازه سرد می شود و مواد و وسایل داخل آن یخ می زنند. ترمیم یا تعویض برد کنترل دما باید توسط یک تعمیرکار ماهر و دوره دیده انجام شود تا بتوان نسبت به رفع مشکل مشکل یخ زدن وسایل اطمینان کامل داشت.

-ترموستات معیوب:

در صورتی که شما دمای یخچال را بررسی و تنظیم کردید، ممکن است که با یک ترموستات معیوب برخورد کنید. برای آنکه تشخیص دهید ترموستات مشکل دارد یا خیر می‌توانید یک فنجان را پر از آب کنید و یک دماسنج را درون آن قرار دهید. دما را در یخچال و فریزر خودتان بالا و پایین کنید و فنجان را روی یکی از قفسه‌های یخچال قرار دهید. درب یخچال را ببندید و اجازه دهید که ۶ ساعت به این حالت بماند. بعد از ۶ ساعت فنجان را بیرون بیاورید. اگر دمای داخل آن با تغییراتی که در ترموستات یخچال ایجاد کرده‌اید مطابقت نداشته باشد، به ‌احتمال ‌زیاد ترموستات مشکل دارد و باید توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود.

-ترمیستور

گاهی اوقات اِشکال در عملکرد ترمیستور علت سرمای زیاد یخچال است. ترمیستور یا سنسور دما قطعه‌ای است که دما را اندازه می‌گیرد و اطلاعاتش را به مدار کنترل می‌فرستد، این مدار هم بعد از دریافت دما، انرژی ورودی فن‌ها، کمپرسور و همین‌طور تبخیرکننده‌ها را تنظیم و به این ترتیب دمای یخچال را کنترل می‌کند

-برد اصلی:

خرابی در برد که به عنوان مغز گروه عمل میکند از دلایل شایع در بروز برفک در یخچال است.

کمپرسور معیوب:

زمانی که یخچال شما مواد خوراکی را منجمد می‌کند ممکن است که مشکل از کمپرسور نیز باشد. کمپرسور هوا باز و بسته می‌شود تا هوای مناسب برای ورود به داخل یخچال فراهم شود. اگر این قطعه به درستی کار نکند، یخچال و فریزر شما می‌تواند بیش از حد سرد شود و در نهایت باعث انجماد مواد غذایی شود. توصیه می‌شود که اگر کمپرسور یخچال دچار مشکل بود حتماً توسط یک تکنسین بررسی شود.

علت برفک زدن یخچال چیست؟

به موارد زیر حتما توجه کنید:

آیا دریچه هوای ورودی مسدود شده است؟

برای اطمینان از میزان دمای مناسب، لازم است که به هوا اجازه بدهید که وارد محفظه یخچال و فریزر شود. هوای خنک از خروجی فریزر وارد قسمت یخچال می‌شود و سپس خارج می‌شود. بسته به مدل یخچال ممکن است این دریچه‌های خروجی هوا در مکان‌های مختلفی قرار داشته باشند. در محفظه یخچال ممکن است که این دریچه‌ها مسدود شده باشند یا یخ‌ زده باشند.

دریچه هوا را در هر دو قسمت یخچال و فریزر بررسی کنید و مطمئن شوید که مسدود نشده است
در صورتی که دریچه مسدود شده باشد باعث می‌شود که جریان هوا کاهش پیدا کند. دما و رطوبت می‌توانند باعث مسدود شدن این دریچه‌ها شوند

موادی که به صورت مستقیم در برابر جریان مستقیم هوای خروجی از این دریچه‌ها قرار می‌گیرند ممکن است که منجمد شوند. اقلام حساسی مانند تخم‌مرغ و مایعات را نباید در برابر دریچه‌ها قرار بدهید.

دریچه‌های مسدود شده ممکن است باعث بروز مواردی مانند موارد زیر شود:

افزایش رطوبت یا سرمای بیش از حد
تغییرات و تناقضات در تنظیمات دمای یخچال و فریزر

آیا یخ‌ساز یخچال روشن است؟

در صورتی که به شلنگ آب متصل نیست آن را خاموش کنید. در صورتی که یخ‌ساز بدون آن که به شلنگ آب وصل باشد روشن بماند ممکن است موارد مانند موارد زیر رخ بدهد:
یخ‌ساز به فعالیت خود برای ایجاد یخ ادامه می‌دهد و چون آبی وجود ندارد صدای وزوز ایجاد می‌کند
ممکن است بخش یخچال خیلی سرد شود
ممکن است که بخش فریزر هم بسیار سرد شود
که باعث انجماد غذا در یخچال می‌شود.

هزینه تعمیر یخچال در تهران:

هزینه تعمیر یخچال با توجه به انواع آن متفاوت است اما تهران سرویس به شما اطمینان میدهد تمامی خدمات یخچال تهران سرویس بر اساس نرخ مصوب اتحادیه میباشد.

تعویض قطعات یخچال:

تهران سرویس تامین کننده تمامی قطعات یخچال را در سراسر تهران.تعویض قطعه خراب شده با قطعه اصلی از همان برند بهمراه ضمانت 180 روزه.

شارژ گاز یخچال:

شارژ گاز یخچال فریز شما در محل با کمترین نرخ و بهترین کیفیت.

سرویس یخچال:

سرویس یخچال خود را به موقع انجام دهید تا از پرداخت هزینه های تعمیر یخچال رهایی یابید.سرویس یخچال در تهران سرویس با کمترین نرخ در تهران .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 772
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 383
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 773
  • بازدید ماه : 2457
  • بازدید سال : 4450
  • بازدید کلی : 39525
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه