loading...

tehranservic

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی و توضیح کامل علائم و نوشته های آن به صورت کامل در این مقاله جهت مشاوره 02166593368

بازدید : 58
شنبه 21 اسفند 1400 زمان : 17:00

یکی از اولین قدمای استفاده از هر وسیله ی برقی مطالعه دفترچه راهنما و آشنایی کامل با نحوه استفاده از کنترل آن وسیله است.کولر گازی یکی از انواع این وسیله ی برقی است که برای کار با آن باید آشناییت زیادی با علامت های اختصاری اشکال و نوشته های روی کنترل آن داشته باشیم.در این مقاله ما شما را با تمامی این موارد آشنا خواهیم کرد،لطفا مقاله راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی را از دست ندهید.

راهنمای کار با کنترل کولر گازی :

on / off :

این دکمه برای خاموش یا روشن کردن کولر گازی استفاده می شود و ممکن است در بعضی ریموت ها با کلمات Start / Stop نشان داده شود.این دکمه که در برخی از کنترل ها قرمز است ، به صورت START/STOP نیز نمایش داده شود .در این حالت کولر گازی در تنظیمات قبلی که خاموش شده شروع به فعالیت میکندو

Mode :

دکمه mode اصلی ترین دکمه روی ریموت است و با استفاده از آن می توان حالت کولر گازی را تغییر داد. معمولاً کولر گازی ها دارای 5 حالت مختلف هستند ،که با هر بار فشردن دکمه mode وضعیت کولر گازی به حالت دیگری تغییر می کند. این پنج حالت با کلمات auto، cool، dry، fan و heat نشان داده می شوند و روی ریموت کنترل با علامت های خاصی نشان داده می شوند.
هر یک از این حالت‌ها دارای، علامت و نام مخصوص هستند که در هنگام اجرا، اغلب نام یا تصویر آن‌ها بر روی پنل یا صفحه نمایش ریموت کنترل یا صفحه نمایش کولر گازی شما، نشان داده‌ خواهد شد.

انواع حالت‌ عملکرد کولر گازی

انواع حالت عملکرد کولر گازی را در ادامه شرح داده ایم.

  1. حالت عملکرد auto
  2. حالت عملکرد fan
  3. حالت عملکرد cool
  4. حالت عملکرد heat
  5. حالت عملکرد dry

حالت عملکرد Auto در کنترل اسپیلت

  • همانطور که می‌دانید کلمه Auto مخفف کلمه اتوماتیک است.
  • هنگامی که با استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، دستگاه خود را بر روی این حالت تنظیم می‌کنید، دستگاه شما قادر خواهد بود؛ سرما و گرما یا به‌ عبارتی دمای محیط را تشخیص دهد و عملکرد کولر را بر اساس آن تنظیم نماید.
  • این حالت اغلب برای استفاده در مواقعی کاربرد دارد، که کسی در منزل حضور ندارد.

حالت عملکرد fan در کنترل اسپیلت

  • شما می‌توانید با استفاده از دکمه Mode که بر روی ریموت کنترل کولر گازی طراحی شده، دستگاه خود را در حالت فن FAN قرار دهید.
  • در این حالت کندانسور یا موتور کولر خاموش می‌شود و فقط فن داخلی دستگاه کار می‌کند.
  • این مود غالباً زمانی استفاده می‌شود که شما فقط نیاز به گردش هوا در منزل دارید.
  • برای مثال در فصولی مانند بهار و پاییز احتیاج چندانی به تولید گرما یا سرما نیست و فقط گردش هوا در منزل کافیست.

حالت عملکرد COOL در کنترل اسپیلت

  • علامت COOL به شکل یک دانه برف است.
  • همانطور که از نام آن پیداست، این حالت در مواقعی به کار می‌رود که لازم است کولر سرمای کافی برای خنک‌کردن محیط منزل تولید کند.

حالت عملکرد HEAT در کنترل اسپیلت

  • حالت HEAT دقیقاً برعکس کلمه Cool است و هنگام فعال‌سازی آن، اغلب علامتی به شکل خورشید نمایش داده می‌شود.
  • این حالت برای استفاده در فصل زمستان و به منظور گرم‌کردن فضای منزل مناسب است.

حالت عملکرد DRY در کنترل اسپیلت

  • Dry اغلب با استفاده از قطرات آب نمایش داده می‌شود.
  • با فعال‌کردن این مود، دستگاه شما بر روی حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌گیرد.
  • این گزینه برای استفاده در آب و هوای شرجی و پررطوبت طراحی شده است.
  • روش کار این گزینه، کندکردن فن داخلی کندانسور است.

Temp :

این عبارت مخفف کلمه دما است و این دکمه مخصوص کم و زیاد کردن دما است. توصیه می شود که دمای کولر گازی را روی 22 الی 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنید زیرا این بازه مربوط به دمای تعادل است و در این دما بدن شما عرق نمی کند یا سرد نمی شود. اگر ریموت کنترل برای تنظیم دما دکمه های دیگری داشته باشد که با + و – علامت گذاری شده اند، دکمه Temp فقط دمای کنونی کولر گازی را نشان خواهد داد.

زمانی که این دکمه فشرده می شود ممکن است شکل یک خانه ظاهر شود که این به معنای دمای تنظیم شده کولر گازی است، ممکن است شکل یک خانه به همراه دماسنج نشان داده شود که به معنای دمای محیط خانه است و ممکن است شکل دماسنج و بیرون خانه نشان داده شود که به معنای دمای بیرون خانه است. فقط برخی از مدل ها حالت آخر را دارا هستند.

Fan speed :

همان گونه که از نام این دکمه معلوم است برای تنظیم کردن سرعت فن کولر گازی تعبیه شده است . سرعت فن را می توانید روی حالت خودکار قرار دهید تا به شکل اتوماتیک سرعت را زیاد و کم کند.

جت کول یا Turbo :

این دکمه برای فعال کردن حالت جت کول یا توربو است و زمانی که فشرده شود کولر گازی با حداکثر توان خود محیط خانه را سرد خواهد کرد. در این حالت سرعت فن روی حالت ماکسیمم و دما روی حالت مینیمم تنظیم می شود. این قابلیت در بعضی ریموت ها با نام strong نشان داده شده است.

Swing :

این دکمه جهت قرار گرفتن دمپرها یا پره های تعیین کننده جهت باد را تنظیم می کند. شما با این دکمه می توانید جهت قرار گرفتن دمپرها را تنظیم کنید، حرکت آن ها را فعال یا غیر فعال کنید. بعضی از کولر گازی ها قابلیت حرکت دادن دمپرها در جهات چپ و راست را نیز دارا هستند.

Timer on / off :

با استفاده از این دکمه می توان بازه زمانی خاصی را برای فعالیت کولر گازی تعیین کرد. زمانی که زمان تعیین شده تمام شود کولر گازی به صورت خودکار خاموش می شود. از دکمه Set هم برای خاموش یا روشن کردن تایمر استفاده می شود. ممکن است این دکمه ها به شکل Sleep و Time up روی کنترل شما قرار گرفته باشند. از این دکمه ها هم برای تنظیم کردن یا خاموش کردن تایمر کولر گازی استفاده می شود.

این دکمه تنظیمات انجام شده را لغو می کند و کولر گازی را به حالت اولیه باز می گرداند. قبل از تنظیم کردن ساعت کولر گازی یا بعد از تعویض کردن باتری های ریموت می توانید از این گزینه استفاده کنید و سپس تنظیمات دلخواه را مجدداً انجام دهید.

Clock :

همان طور که از نام این دکمه پیداست برای تنظیم ساعت کولر گازی به کار برده می شود.

Room temperature checking :

این دکمه برای فهمیدن دمای هوای اتاق تعبیه شده است و با فشردن آن می توانید از دمای اتاقی که کولر گازی در آن نصب شده است با خبر شوید.

پلاسما :

بعضی از کولر گازی‌ها دارای فیلترهای تصفیه هوا می‌باشند. این فیلترها انواع مختلفی دارند و به دلیل جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها در هوا در کولر گازی تعبیه می‌شوند.

این فیلتر با حذف عوامل آلرژی‌زا، باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، بوهای نامطبوع و گرد و غبار، هوای اتاق را به طور کامل تصفیه و مطبوع می‌کند.

دکمه روشن و خاموش کردن فیلتر پلاسما به شما این قابلیت را می‌دهد که این گزینه را روشن و خاموش کنید. مثلا اگر در اتاق خانه از یک دستگاه تصفیه هوا بهره می‌برید دیگر شاید کاربرد این گزینه لزومی نداشته باشد و با این دکمه آن را خاموش می‌کنید.

در نظر داشته باشید هر دستگاه کولر گازی از فیلتر مخصوص به خود بهره می‌برد. پس در زمان تعویض باید نوع متناسب با کولر گازی خود را خریداری کنید.

Econo :

در مدل های اینورتر دار از دکمه اکو برای فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود. این دکمه در ریموت کنترل کولر گازی های ال جی با نام E/ saving و در ریموت کولر گازی های سامسونگ با عبارتSmart saver نشان داده شده است.

Dimmer :

با فشردن این دکمه تمام نمایشگرهای پنل داخلی خاموش می شوند و با فشردن هر دکمه دیگری این نمایشگرها مجدداً روشن می شوند.

Health :

این دکمه در همه ریموت ها وجود ندارد و در ریموت کولر گازی هایی که مجهز به حالت سلامت هستند به کار برده شده است. در حقیقت این قابلیت نوعی سیستم ضدعفونی کردن هوا است. با فشردن دکمه health mode که معمولاً با شکل برگ نشانه گذاری شده است این قابلیت فعال می شود. با این تکنولوژی مولکول های اکسیژن یونیزه می شوند و به داخل اتاق پمپاژ می گردند. به این ترتیب هوا ضدعفونی و تمیز می شود. فعال سازی این حالت روی سرما و گرمای کولر تأثیری ندارد و فقط مقدار کمی مصرف برق دستگاه را افزایش می دهد. زمانی که دمای یونیت خارجی کمتر از 4 درجه باشد حتی با فشردن دکمه هم این قابلیت فعال نمی شود.

ifeel :

از این دکمه برای تنظیم دمای خودکار محیط خانه استفاده می شود. با فعال کردن این حالت سنسورها دمای اتاق را تشخیص می دهند و با کم و زیاد کردن دمای کولر اتاق را در دمای مطلوب نگه می دارند.

Clean :

این دکمه در ریموت کنترل برخی برندها نظیر کریر، سامسونگ، گری و غیره وجود دارد. زمانی که این دکمه فشرده شود از رشد باکتری ها در پنل داخلی کولر جلوگیری می شود. زمانی که این قابلیت فعال می شود رطوبت موجود در پنل داخلی گرفته می شود و بوی نامطبوع از بین می رود. از این دکمه فقط در حالت cool یا dry باید استفاده کرد و در حالت های دیگر فعال نمی شود. این تکنولوژی با کلمات دیگری نظیر auto clean, self-clean یا coil dry نیز نشان داده می شود.

shortcut :

در برخی کنترلرهای کولر گازی، دکمه ای با نام short cut یا my mode وجود دارد که درواقع تنظیمات کولر گازی شامل یکی از پنج حالت mode، دما و سرعت فن را ذخیره می کند. برای اینکار زمانی که تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمودید، دکمه shortcut کولر یا my mode را برای 3 ثانیه نگه دارید تا تنظیمات ذخیره شوند. اکنون هر زمان که این دکمه را بفشارید، کولر گازی بر روی تنظیمات دلخواه ذخیره شده شما تنظیم می شود.

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

فعال و غیرفعال کردن قفل کودک کنترل کولر گازی :

در بیشتر مدل ها کلید مثبت و منفی را با هم فشار داده و چند ثانیه نگه دارید تا قفل کودک فعال و یا غیرفعال شود.

نرم افزار کنترل کولر گازی :

شما در بعضی از کولر گازی‌ها می‌توانید نرم افزار ریموت کنترل کولر گازی را دانلود کنید و کولر گازی را با این نرم افزار از طریق گوشی تلفن همراه کنترل کنید.

نحوه تنظیم تایمر کولر

برای تنظیم تایمر کولر گازی، گزینه timer را فشار دهید. امکان انتخاب دو رمان برای روشن یا خاموش شدن دستگاه وجود دارد. ممکن است تنها از یکی از آنها و یا هر دو استفاده کنید. با فشار دادن دکمه set می توانید زمان روشن شدن (ON) و یا زمان خاموش شدن (OFF) را انتخاب کنید. سپس به کمک دکمه های + و – زمان می توانید ساعت دلخواه را تنظیم کنید و در پایان مجددا دکمه set را بفشارید.

در برخی دیگر از ریموت ها که دکمه set وجود ندارد، نحوه تنظیم تایمر متفاوت است. در این مدل ها در حالتی که ریموت آف می باشد، دکمه تایمر را فشار دهید تا عبارت timer on نمایش داده شود. سپس با دکمه های + و – می توانید زمان روشن شدن کولر را تنظیم کنید. مجددا دکمه تایمر را بفشارید تا تغییرات ذخیره شوند. برای تنظیم زمان خاموش شدن کولر، زمانیکه ریموت روشن است، دکمه تایمر را فشار دهید تا عبارت timer off نمایش داده شود و سپس زمان را تنظیم نمایید و مجددا دکمه تایمر را بفشارید.

برای پاک کردن تنظیمات تایمر، پس از فشار دادن دکمه timer دکمه clear را فشار دهید. در برخی مدل ها پس از تنظیم timer on یا timer off می توانید یکبار دیگر این دکمه ها را فشار دهید تا تنظیمات پاک شوند.

برخی دکمه ها که در تنها چند برند دیده می شوند

در این بخش تعدادی از دکمه های ریموت کنترل کولر گازی را معرفی می کنیم که در تنها چند برند خاص وجود دارند.

دکمه dimmer: با فشار دادن این دکمه اطلاعات نمایش داده شده در پنل کولر گازی و صفحه نمایش به طور کلی خاموش شده و با زدن هر دکمه دیگری مجددا ظاهر می گردد.

دکمه economy یا smart saver: ویژگی صرفه جویی کولر گازی که با اسامی مختلف از جمله economy ،save ،smart saver ،energy saving و… شناخته می شود، سبب کاهش میزان برق مصرفی و قبض برق شما می شود. در این حالت دستگاه پس از رسیدن به دمای تعیین شده به روی فن قرار نمی گیرد. پس از چند ثانیه کار نکرن فن، دما کم کم افزایش یافته و سبب می شود تا فن به کار افتاده و نیز پس از مدتی کمپرسور برای رسیدن به دمای تنظیم شده به فعالیت بپدازد.

دکمه quiet: این دکمه تنها در مدل های اینورتر کولر گازی یافت می شود. جهت کنترل صدا و کارکرد آرام دکمه quiet کولر گازی را در حالت دور کمپرسور و نیز فن کم به اجرا در می آورد.

نحوه تغییر درجه کولر گازی از فارنهایت به سانتیگراد

در برخی از برندهای خارجی کولر گازی دما در دو مقیاس سانتیگراد و فارنهایت نشان داده می شود. دمای فارنهایت از سانتیگراد بیشتر است. نحوه تغییر درجه یا دمای کولر از فارنهایت به سانتیگراد یا بلعکس در مدل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. بهترین راه مراجعه به دفترچه محصول است. معمولا روشی که در بسیاری از مواقع جواب می دهد این است که در حالت خاموش یا off بودن کولر، به صورت همزمان دکمه mode و فلش پایین یا دکمه کاهش دما را فشار دهید. اینکار سبب تغییر درجه از فارنهایت به سانتیگراد می شود.

دکمه sleep: این دکمه در برخی مدل های کولر گازی وجود دارد. با فشار دادن آن چراغ sleep بر روی پنل نیز روشن می شود. سپس دمای کولر در حالت سرما هر یک ساعت 1 درجه افزایش یافته و در حالت گرما هر یک ساعت 2 درجه کاهش می یابد. نهایتا پس از 7 ساعت کولر خاموش می شود. این گزینه فقط در دو حالت cool و heat کار می کند. در صورتی که گزینه sleep فعال باشد، شکل یک هلال ماه بر روی نمایشگر ریموت ظاهر می گردد.

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سایر برندها :

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازیراهنمای استفاده از کنترل کولر گازی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 359
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 140
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 517
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1836
  • بازدید ماه : 773
  • بازدید سال : 5513
  • بازدید کلی : 40588
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه